HEEMSKERK - Sinds oktober vorig jaar is de ViVa! Ledenservice gestart met een nieuw initiatief ‘Zomaar een Praatje’ om eenzaamheid tegen te gaan. Eén van onze Serviceadviseurs belt met leden en cliënten van ViVa! Zorggroep om te vragen hoe het met ze gaat. Gewoon om even bij te praten en hen te laten weten dat er aan ze wordt gedacht. Als het contact goed bevalt, wordt er direct een vervolgafspraak gemaakt en wordt er ongeveer één keer per twee weken even contact op genomen.


Sandy van Es van de ViVa! Ledenservice is inmiddels vaste contactpersoon van enkele enthousiaste bellers. Sandy: “Het leuke aan dit initiatief is dat je mensen écht leert kennen en er een band ontstaat. Zo bel ik met een mevrouw uit Haarlem die alleen is, maar gelukkig niet echt eenzaam. Ze is 91 jaar, maar best wel kwiek. Af en toe vergeet ze wel eens wat, maar ze geniet nog volop van het leven. Ze heeft op vrijdag huishoudelijke hulp en een jongeman die de tuin bijhoudt. Zo is het thuis goed bij te houden. Daarnaast is ze dol op haar kat. Leuk is te merken wat deze mevrouw allemaal deelt. Natuurlijk spreek ik ook mensen voor wie het geen leuke tijd is. Zo sprak ik een weduwe uit Heemskerk die haar man 10 jaar geleden verloor. Zij hebben geen kinderen en ze mist haar man nog steeds enorm. Zij vindt het fijn dat ik haar af en toe bel. Steeds meer mensen wachten tegenwoordig echt op mijn telefoontje, dus het werkt! En soms kan ik iemand ook verder helpen met een dienst van de Ledenservice https://www.vivazorggroep.nl/ledenservice Zoals laatst een mevrouw uit Beverwijk, die meteen gebruik heeft gemaakt van de kapper én de pedicure aan huis. Zo zie je maar, waar een belletje niet goed voor is”.

Heeft u zelf behoefte aan een gezellig gesprek of kent u iemand die best eenzaam is? Aarzel dan niet en neem contact op met ViVa! Ledenservice. Dan spreken we elkaar snel!

ViVa! Ledenservice is op werkdagen te bereiken van 8.30 tot 17.00 uur op telefoonnummer 088 – 995 88 22 of per mail: ledenservice@vivazorggroep.nl